مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ۱۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال در استان همدان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶ 29 August 2023

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ۱۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال در استان همدان به بهره‌برداری رسید.
 
به گزارش تابناک همدان، علی سهرابی بیدار در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت با بیان اینکه امروزه اهمیت انرژی الکتریکی در ایجاد ثبات و رونق اقتصادی و گسترش و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: تامین پایدار انرژی حیاتبخش برق برای تمام مشترکین، یکی از مولفه‌های اساسی در مسیر رشد و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: صنعت برق استان همدان با تکیه بر توان و تخصص و تعهد نیرو‌های توانمند و پویای خویش، از ارتباطی منسجم و مطلوب با تمامی اجزای جامعه برخوردار بوده و به فضل الهی نقشی موثر در شکوفایی میهن سربلند اسلامی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وضعیت شبکه توزیع استان بیان کرد: در حال حاضر در استان همدان بیش از ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف وجود دارد.

وی ادامه داد: تعداد ترانسفورماتور‌های تأمین کننده برق استان ۱۸ هزار و ۵۱۶ دستگاه با ظرفیت ۲ هزار و ۴۵۱ مگاولت آمپر و تعداد فیدر‌های تغذیه‌کننده مشترکین ۳۰۱ فیدر است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه این شرکت به ۸۳۳ هزار مشترک در ۵ تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و سایر مصارف خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: با تلاش شبانه‌روزی خدمتگزاران برق تمام مناطق شهری و یک هزار و ۷۳ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال عنوان کرد: به مناسبت این ایام ۱۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: از این تعداد پروژه، در شهرستان همدان ۲۳ پروژه با اعتبار ۷۱۵ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال، در ملایر ۲۱ پروژه با اعتبار ۶۶۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال، در نهاوند ۱۲ پروژه با ۱۱۶ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال، در تویسرکان ۱۰ پروژه با ۱۱۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال و در اسدآباد ۱۲ پروژه با ۸۷ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۸ پروژه نیز با ۱۶۳ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال اعتبار در بهار در این ایام بهره‌برداری شد، تصریح کرد: ۱۰ پروژه با ۱۵۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال در کبودراهنگ، ۱۲ پروژه با ۱۸۸ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال در رزن، ۱۱ پروژه با ۶۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال در فامنین و ۱۱ پروژه با ۹۴ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال در شهرستان درگزین به بهره‌برداری رسید.

 افتتاح ۲۴ پروژه در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری

سهرابی بیدار ابراز کرد: پروژه‌های افتتاح شده در ۱۰ حوزه مختلف است که در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری ۲۴ پروژه با اعتبار ۸۵۵ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال، در ایجاد قدرت مانور ۱۱ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال، در پروژه‌های ساختمانی ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال و در پروژه‌های سرمایه‌ای پیک‌سایی ۱۱ پروژه با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در حوزه تعویض کنتور ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال و در بخش توسعه و احداث شبکه ۲۴ پروژه با اعتبار ۴۲۵ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال طی هفته دولت به بهره‌برداری رسید، گفت: در بخش روشنایی معابر ۸ پروژه با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال، در نصب انشعاب عادی ۱۱ پروژه با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال، در نیرورسانی ۱۲ پروژه با اعتبار ۸۷۳ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال و در هوشمندسازی شبکه نیز ۷ پروژه اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای سال جاری و تعریف ۴ محور اولویت‌دار مجموع هزینه‌های پروژه‌های افتتاحی شامل ۴۵ درصد در بخش هوشمندسازی، ۲۸ درصد در بخش افزایش قابلیت اطمینان، ۱۷ درصد در بخش افزایش بهره‌وری و ۱۰ درصد در بخش مشتری‌مداری و ارتباط دو سویه با مشتریان بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های کلنگ‌زنی شده اظهار کرد: در هفته دولت امسال ده‌ها پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

 سهم ۱۱.۴ درصدی استان همدان در تولید انرژی پاک

سهرابی بیدار با اشاره به عملکرد توزیع برق استان در دولت سیزدهم افزود: تحقق عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و امیدآفرینی چشم انداز روشن دولت سیزدهم در مسیر خدمت‌رسانی است و خادمان صنعت برق در استان همدان نیز تمام همت خود را بکار گرفته‌اند تا ارتباطی مستمر و دوسویه را با مشترکین برق استان حفظ کرده و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، ضمن افزایش قابلیت اطمینان شبکه، برقی مطمئن و پایدار را برای مردم این استان تامین کنند.

وی ادامه داد: از شاخصه‌های برق رسانی در این استان داشتن سالانه ۲۹۷ روز آفتابی است که سهمی معادل ۱۱.۴ درصدی در تولید برق با بهره‌گیری از این انرژی پاک را میسر ساخته و همدان را در زمره نقاط پیشرو کشور در احداث نیروگاه‌های خورشیدی قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: تلاشگران صنعت برق در دو سال گذشته پرتوان‌تر از همیشه در راستای تحقق عدالت محوری، همدل و همگام بوده‌اند تا با احداث و اصلاح شبکه برقرسانی و افزایش روشنایی معابر روستایی و اجرای طرح بهارستان با هدف برطرف شدن ضعف ولتاژ و بهسازی و گسترش شبکه‌های برق در بیش از ۴۴۰ روستا، امکان بهره‌مندی مطلوب و فراگیر مشترکین را در سراسر استان فراهم کنند.

وی تأکید کرد: همچنین در سال مهار تورم و رشد تولید، با هدف توسعه پایدار استان از طریق جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و تغذیه واحد‌های تولیدی و صنعتی، بیش از ۳۵ کیلومتر فیدر جدید در پست‌های فوق توزیع احداث شد.

سهرابی بیدار افزود: همچنین مرکز دیسپاچینگ استان نیز در دو بخش مرکزی و جنوبی با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه برقرسانی، مدیریت بار منطقه و کاهش تلفات شبکه انتقال راه‌اندازی شده است.

تبدیل بیش از ۷۳۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار

وی از نصب ۱۳۵ سلول هوشمند در پست‌های زمینی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و هوشمندسازی بیش از ۲۵۰ نقطه حساس شبکه با هدف کاهش خاموشی‌ها خبر داد و گفت: تبدیل بیش از ۷۳۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، از دیگر اقدامات موثر صنعت برق در راستای تأمین برق پایدار و مستمر مشترکین بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدام جهادی صورت گرفته در رفع تنش آبی شهر همدان افزود: در این راستا تأمین برق ۳۳ حلقه چاه آب شرب، اصلاح و بهسازی ۲۳ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت، نصب ۲۸ دستگاه پست هوایی، برق‌دار کردن ایستگاه پمپاژ تالوار، افزایش قدرت ۲ ایستگاه پمپاژ به میزان ۲۱۰۰ کیلوولت آمپر و نصب ۲ دستگاه اتوبوستر و ریکلوزر انجام شد.

وی تصریح کرد: همه این اقدامات تلاشی جهادگونه بود که در سایه لطف الهی و به مدد عزم راسخ خادمین مردم در صنعت برق استان همدان در زمانی کمتر از ۷۲ ساعت (۳ روزکاری) به انجام رسید.

عبور پیک بار استان همدان از ۸۵۰ مگاوات

سهرابی بیدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بار استان در فصل تابستان عنوان کرد: تابستان امسال پیک بار استان از ۸۵۰ مگاوات عبور کرد و خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده هیچ گونه خاموشی در مراکز جمعیتی شهری و روستایی نداشتیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی وزارت نیرو شامل عقدتفاهمنامه با صنایع و کشاورزی و کنترل بار ادارات و مراکز تجاری و مشترکین پرمصرف اظهار کرد: طرح بزرگ ۲۰=۱ نیز برای مشترکین خانگی بود که با رعایت الگوی مصرف مشمول پاداش شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در استان همدان از ۶۹۲ هزار مشترک بیش از ۲۵۱ هزار مشترک یعنی ۴۰ درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش شدند و مبلغی معادل ۱۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پاداش دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات هوشمند شبکه‌ای اعم از کلید‌های شبکه‌ای و کنتور‌های هوشمند و سایر تجهیزات حفاظتی شبکه از طریق مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق باعث کنترل بار، افزایش ضریب اطمینان و قابلیت کنترل سریع شبکه را در پی داشته است.

سهرابی بیدار تصریح کرد: امسال یکی از سخت‌ترین پیک بار‌های تاکنون کشور را تجربه کردیم، به گونه‌ای که فقط در مرداد ماه بیش از ۲۳ روز از ماه را، میزان مصرف کشور بالای ۷۱ هزار مگاوات بود و این امکان وجود دارد که با توجه به شرایط دما حتی تا پایان شهریور ماه پیک امسال ادامه داشته باشد.

وی گفت: با وجود این امر، با اقدامات انجام شده و با مشارکت مردم فهیم و با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع اصحاب رسانه استان تاکنون مشکلی در تأمین برق استان وجود نداشته و امید است با همراهی شما پیک امسال را نیز با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق گفت: از مردم درخواست داریم نسبت به رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی برق در طول سال به ویژه تا پایان شهریور ماه اهتمام ویژه داشته باشند.

 افتتاح ۱۳۰ پروژه برق طی هفته دولت در استان همدان / پرداخت ۱۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پاداش به مشترکین برق همدانی

 افتتاح ۱۳۰ پروژه برق طی هفته دولت در استان همدان / پرداخت ۱۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پاداش به مشترکین برق همدانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار